Socijalni dućan i Banka hrane
Kontakt
Adresa
Ilica 223, 10000 Zagreb
Telefon
+385 1 3777 458
Fax
+385 1 3770 681
Općenito
Što je “Socijalni dućan”?
Socijalni dućan Gradskog društva Crvenog križa Zagreb svoja vrata otvorio je 2015. godine, a sa ciljem ublažavanja posljedica siromaštva i socijalne isključenosti na području Grada Zagreba pružanjem pomoći u hrani i higijenskim potrepštinama osobama u potrebi. Posebno pogođene skupine socijalnom isključenošću i siromaštvom su osobe s invaliditetom, osobe s duševnim smetnjama, beskućnici, nezaposleni, umirovljenici i pripadnici romske nacionalne manjine. Biti isključen ne znači samo biti bez zaposlenja ili prihoda, nego i imati ograničene ili pokidane društvene veze, odnosno izgubiti svoje mjesto u društvu. Ljudi mogu biti isključeni iz različitih područja društvenoga života: obrazovanja, zaposlenja, stanovanja, poštovanja, odlučivanja i drugog. Posljedica isključenosti iz jednoga područja često je isključenost i iz drugih područja. Na okolnosti u kojima se ljudi nađu utječe cijeli niz različitih gospodarskih, društvenih i kulturnih čimbenika koji su u uzajamnoj interakciji i uzajamno se pojačavaju. Europski pristup socijalnoj isključenosti temelji se na razumijevanju da siromaštvo i socijalna isključenost nisu primarno rezultat ljudske slabosti pojedinaca, nego su rezultat strukturalnih problema u društvu. Trenutno je u evidenciji Socijalnog dućana više od 500 obitelji koje zajedno s ostalim članovima svojih kućanstava čine brojku od preko 1 000 osoba s područja Grada Zagreba. Pomoć pružamo socijalno ugroženim samcima i obiteljima kako bi barem djelomično bili dijelom procesa socijalnog uključivanja odnosno uživali u životnom standardu koji se smatra zadovoljavajućim u društvu u kojem žive.
Tko može ostvariti pravo na pomoć?
Socijalni dućan Gradskog društva Crvenog križa Grada Zagreba obuhvaća Zagrepčane koji imaju prijavljeno prebivalište na području sljedećih gradskih četvrti:
– Maksimir,
– Peščenica – Žitnjak,
– Novi Zagreb – Istok,
– Novi Zagreb – Zapad,
– Gornja Dubrava,
– Donja Dubrava
– Podsljeme,
– Sesvete i
– Brezovica.
Korisnici pomoći u Socijalnom dućanu mogu biti osobe u sustavu socijalne skrbi odnosno samci ili kućanstvo koji nemaju dovoljno sredstava za podmirenje osnovnih životnih potreba te im je nadležni Centar za socijalnu skrb rješenjem priznao pravo na zajamčenu minimalnu naknadu ili osobe izvan sustava socijalne skrbi odnosno osobe čiji je mjesečni dohodovni cenzus do 350,00 EUR po članu obitelji (za višečlane obitelji) odnosno do 400,00 EUR ukoliko se radi o samcu. Navedene osobe ne smiju istovremeno biti korisnici obiteljskih paketa za hrvatske branitelje iz Domovinskog rata niti pučke kuhinje Grada Zagreba.
Kako ostvariti pravo na pomoć?
Postupak ostvarivanja prava na uslugu Socijalnog dućana pokreće se podnošenjem zahtjeva za upis u evidenciju korisnika Socijalnog dućana. Uz zahtjev za upis u evidenciju korisnika Socijalnog dućana, podnositelj zahtjeva koji je u sustavu socijalne skrbi obvezan je priložiti:
- presliku važeće osobne iskaznice,
2.presliku rješenja Centra za socijalnu skrb o priznanju prava na zajamčenu minimalnu naknadu,
- posljednji odrezak primljene zajamčene minimalne naknade.
Osoba izvan sustava socijalne skrbi dužna je, uz zahtjev za upis u evidenciju korisnika Socijalnog dućana, priložiti:
- presliku važeće osobne iskaznice,
- presliku važeće osobne iskaznice za sve punoljetne članove kućanstva,
- presliku rodnog lista za sve maloljetne članove kućanstva i
- Potvrdu nadležne Porezne uprave o visini dohotka i primitka za prethodnu godinu za sve punoljetne članove kućanstva.
Samci i obitelji u potrebi svoj zahtjev mogu podnijeti na adresi Heinzelova 64-66, Zagreb, svakog radnog dana od 09,00 do 15,00 sati.
VAŽNO: Podjela paketa hrane i higijenskih potrepština vrši se isključivo u prostorijama Socijalnog dućana Gradskog društva Crvenog križa Zagreb. Učestalost podjele paketa ovisi o količini zaprimljenih donacija.
Banka hrane
Banka hrane
Glavni cilj Banke hrane je spriječiti rasipanje hrane i nesigurnost hrane. “Oskrba” je osigurana, uz strogo poštivanje higijenskih zahtjeva, povratom viška hrane i/ili donacija iz sektora poljoprivrede, prerade, proizvodnje i distribucije hrane te hotela i restorana. Sva ta hrana mora biti sigurna za konzumaciju u svim fazama lanca opskrbe. Kao takve banke hrane predstavljaju most između viška hrane i podrške pojedincima u potrebi. Banke hrane opskrbljuju mrežu neovisnih dobrotvornih organizacija.
Otpad od hrane
U Republici Hrvatskoj se godišnje baci 71 kg po stanovniku, dok je prosjek u EU 130 kg po stanovniku. Ukupno se u Republici Hrvatskoj godišnje baci 286.000 tona hrane, od čega jestivi dio na koji se može utjecati i koji se može iskoristiti, iznosi 106 tisuća tona, a čak 76 % otpada od hrane nastaje u kućanstvima.
Dionici u lancu doniranja hrane su: DONATORI, POSREDNICI I KRAJNJI PRIMATELJI.
Posrednik
Posrednik u lancu doniranja hrane je neprofitna fizička ili pravna osoba odnosno humanitarna organizacija registrirana u Republici Hrvatskoj i upisana u Registar posrednika u doniranju hrane koja prikuplja hranu namijenjenu krajnjem primatelju hrane
Registar posrednika
Registar posrednika u lancu doniranja hrane vodi Ministarstvo poljoprivrede, a u Registar moraju biti upisane sve pravne osobe koje namjeravaju obavljati poslove posrednika u lancu doniranja hrane.
Krajnji primatelj
Krajnji primatelj može biti: osoba u potrebi koja je socijalno ugrožena i/ili osoba pogođena elementarnom nepogodom ili prirodnom katastrofom, neprofitna pravna osoba koja pruža uslugu smještaja i/ili prehrane štićenicima svog objekta, osoba koja se donatoru ili posredniku učini vjerojatnim da se nalazi u potrebi.
Donatori
Donatori su subjekti u poslovanju hranom koji doniraju viškove hrane iz bilo koje faze lanca opskrbe hranom (proizvodnja, maloprodaja, priprema i dostava gotove hrane, ugostiteljstvo).
Platforma „E-doniraj“
IT sustav za doniranje hrane „e-doniranje“ jest mrežna platforma u vlasništvu Ministarstva poljoprivrede. Izrađena je u cilju jednostavnijeg i bržeg povezivanja donatora hrane i posrednika u lancu doniranja hrane. Unaprjeđenjem komunikacije među dionicima sustava doniranja hrane dolazi do jednostavnije i učinkovitije preraspodjele viškova hrane potrebitima, što je važno prije svega zbog brige o čovjeku, a također posjeduje i pozitivan ekonomski, društveni te okolišni aspekt.
Želite donirati hranu i higijenske potrepštine?
Registrirani smo kao humanitarna organizacija za stalno prikupljanje i pružanje humanitarne pomoći. Tijekom čitave godine provodimo brojne humanitarne aktivnosti i akcije kako bi osvijestili široku javnost o potrebi pomaganja socijano ugroženim građanima te prikupili potrebne donacije.
Upisani smo u Registar posrednika u doniranju hrane sukladno Pravilniku o uvjetima, kriterijima i načinima doniranja hrane što nam omogućuje prikupljanje hrane od strane proizvođača i trgovačkih lanaca koja je pred istekom roka upotrebe.
Surađujemo sa brojnim tvrtkama koje vode društveno odgovorno poslovanje i društveno solidarnim građanima.
Našim korisnicima su najpotrebnije trajne prehrambene namirnice (brašno, šećer, tjestenina, riža, ulje, konzervirana hrana), ali i higijenski proizvodi (sredstva za osobnu higijenu i sredstva za čišćenje).
U našoj evidenciji je 200 djece od kojih je 50 u dobi do 3 godine i potrebne su im pelene, dječja hrana i dječja higijena.
Obzirom na veliki broj korisnika, svaka donacija je dobro došla!
Svoje donacije možete donijeti na našu adresu Heinzelova ul. 64-66 od ponedjeljka do petka od 08,00 do 15,00 sati.
Za sve dodatne upite, obratite nam se sa punim povjerenjem na:
Tel: +385 1 5801 562