U prekrasnom kompleksu hotela Jankovich u Rácalmásu u Mađarskoj održana je edukacija za krizno komuniciranje u organizaciji Međunarodne federacije Crvenog križa i Crvenog polumjeseca (IFRC). Na edukaciji koja je okupila 16 stručnjaka za komunikacije iz 16 zemalja s ciljem usavršavanja njihovih vještina u suočavanju s izazovima kriznog komuniciranja u slučaju prirodnih katastrofa, sukoba i drugih izvanrednih situacija, sudjelovala je i glasnogovornica Crvenog križa Zagreb Nikolina Gotal.

Izvanredni predavači i bogat program

Edukatori su bili iskusni stručnjaci iz IFRC-a iz Ženeve, regionalnih ureda IFRC-a iz Budimpešte, američkog, australijskog, švedskog i nizozemskog Crvenog križa te Međunarodnog odbora Crvenog križa (ICRC-a) s terenskim iskustvom iz zona zahvaćenih najtežim oružanim sukobima. Program edukacije bio je bogat i raznovrstan, a obuhvaćao je teme kriznog komuniciranja i uspostavljanja suradnje s IFRC-om i ICRC-om na terenu, pripreme za katastrofu i postavljanje temelja za učinkovitu kriznu komunikaciju, suradnju s medijima i upravljanje njima u izvanrednim situacijama, davanje intervjua tijekom kriza, ublažavanje reputacijskih rizika, prikupljanje sredstava u hitnim situacijama, kreiranje dobrog sadržaja u krizama za društvene medije, produkciju video sadržaja u izvanrednim situacijama, etičku fotografiju i etičko „prikazivanje“ ljudi u izvanrednim situacijama, mentalno zdravlje, brigu o sebi i upravljanje stresom u izvanrednim situacijama, komuniciranje s pogođenim stanovništvom i o njemu, donorstvo i prepoznatljivost i dr.

Svako predavanje pratile su praktične vježbe u kojima su sudionici morali primijeniti stečeno teoretsko znanje te izlaziti iz vlastitih okvira i svake zone komfora. Kulminacija edukacije bila je cjelodnevna simulacijska vježba katastrofe velikih razmjera s milijunskim žrtvama u kojoj je su se krize nizale jedna za drugom. Cilj simulacije u kojoj je sudjelovalo nekoliko desetaka glumaca koji su ušli duboko u uloge prirodnom katastrofom zahvaćenog stanovništva, novinara najvećih svjetskih medija, političara i djelatnika i volontera Crvenog križa bio je testirati vještine sudionika ovog treninga pri suočavanju s najkompleksnijim izazovima kriznog komuniciranja.

Vrijedno iskustvo i nove suradnje

Edukacija je osim usavršavanja vještina kriznog komuniciranja pružila sudionicima i izvanrednu priliku za umrežavanje, razmjenu iskustava i dogovore o novim suradnjama, a svakom sudioniku bio je određen i osobni mentor za rad jedan na jedan.

Glasnogovornica Crvenog križa Zagreb Nikolina Gotal istaknula je da je ovo bila jedna od najkvalitetnijih edukacija na kojima je ikad sudjelovala. „Stečeno znanje bit će od neprocjenjive koristi u daljnjem radu našeg društva i moram izraziti veliku zahvalnost Hrvatskom Crvenom križu koji me je na ovu edukaciju uputio kao i IFRC-u na organizaciji edukacije na ovako visokom i stručnom nivou.“

Edukacija za krizno komuniciranje u Rácalmásu još jednom je potvrdila predanost IFRC-a osnaživanju kapaciteta nacionalnih društava Crvenog križa i Crvenog polumjeseca za učinkovito krizno komuniciranje. U vremenu sve češćih klimatskih promjena i izvanrednih situacija, edukacije poput ove postaju sve važnije za spašavanje života, ublažavanje patnje i dobro upravljanje kriznim komuniciranjem te kriznim situacijama.

Skip to content